Home / Svijet / Tužio državnu televiziju: „Dnevnik ugrožava moje psihičko zdravlje“

Tužio državnu televiziju: „Dnevnik ugrožava moje psihičko zdravlje“

Poljak Valdemar Sadovski tužio je sudu poljsku državnu televiziju TVP zato što svojom propagandom u korist vladajuće stranke Pravo i pravda i njene jednopartijske vlade sa premijerom Mateušom Moravjeckim na čelu, kako tvrdi, gazi njegovo dostojanstvo i lažnim vestima ugrožava njegovo duševno i fizičko zdravlje.
Suđenje bez presedana u Poljskoj počelo je u četvrtak pred Okružnim sudom u Varšavi koji nije udovoljio zahtevu TVP da tužbu odbaci kao neosnovanu.
„Gledanje Dnevnika diže mi pritisak, oslobađa negativnu energiju, nagomilavaju se loša osećanja“, objasnio je Sadovski sudu zašto je tužio nekada javni TV servis TVP sudu.
To što im centralni Dnevnik diže pritisak, Poljaci su masovno rešili daljinskim upravljačem, prebacujući na privatnu TVN i privatni Polsat, što su potvrdila i merenja gledanosti.
Sadovski se odlučio na radikalan korak i tužio je TVP sudu, pozivajući se na član 30 Ustava Poljske kojim se štiti ljudsko dostojanstvo.
U tužbi Sadovski navodi da državna poljska televizija svaki dan izvrće činjenice i kreira lažnu realnost, tako da bude u interesu vladajuće stranke i da takvim manipulacijama upravlja ponašanjem ljudi.
Sadovski zahteva da se TVP o svom trošku izvini u glavnim poljskim dnevnicima i nedeljnicima, prizna da manipuliše činjenicama i da predstavlja Poljsku i svet tako da to odgovara partijskoj liniji vladajućih konzervativaca.
Dok ogorčeni građanin pokušava da pred sudom natera TVP da se izvini, poljski premijer Mateuš Moravjecki za propagandu je optužio nezavisne i privatne mediji i apelovao je juče na susretu sa biračima pred lokalne izbore da ne veruju privatnim medijima, javlja danas državni Poljski radio.
„Mediji su u velikoj većini inostrani, pripadaju našoj opoziciji i nastoje da na lažni način predstave stvarnost, prevare birače. To je često propaganda kakve se ne bi postideo ni Ježi Urban“, kazao je poljski premijer, pominjući jednog od najpoznatijih komunističkih novinara agitatora iz vremena totalitarnog režima.